Manapság már nem olcsó mulatság egy autó használata és fenntartása, főleg ha az egyre emelkedő benzin árakat vesszük alapul.
Sokan inkább lemondanak az autójuk nyújtotta kényelemről és lecserélik négykerekű járműveiket vagy kétkerekűre, vagy a BKV adta lehetőségekkel élnek. De aki még mindig nem szívesen mond le autója vezetéséről, sokat tehet pénztárcája tartalmának védelméért, ha odafigyel vezetési stílusára és így próbálják meg szeretett kocsijuk fogyasztásán javítani. Ettől függetlenül vannak, akik inkább az olcsóbb benzinkutakra esküsznek és rosszabb minőségtől való félelmüket legyőzve, szükség esetén oda mennek tankolni. És persze fontos azt is szem előtt tartani, hogy autónk karbantartása is sokat jelenthet a költségek visszaszorításában, hiszen egy megfelelően ápolt, karbantartott gépjármű mindig meghálálja az odafigyelést.
Az origo kíváncsiságának eleget téve, Magyarországon az öt legnagyobb üzemanyag forgalmazót tesztelte a legáltalánosabb, 95-ös benzin megvásárlásával és érdekes eredményre jutottak. Bár elvileg minden benzinkúton, a magyarországi, illetve az európai szabványok alapján, ugyanazt az ólommentes benzint tudjuk gépjárművünkbe tankolni, de felmerül a kérdés, hogy biztos minden benzinkúton ugyanazt kapjuk? A plusz adalékok és a származási hely mit sem számít? És a teszt azt a választ adta, hogy de igen, van különbség és nagyon számít, hogy hova járunk tankolni.
Az origo teszt autója egy Hyundai i30-as modell volt 1,4 literes benzines motorral felszerelve, amire a tesztelés idejére rászerelték a hungaroringi vezetéstechnikai centrum fogyasztásmérő műszerét. Ezt a műszer Németországban fejlesztette ki egy szállítmányozással foglalkozó vállalat avval a céllal, hogy saját gépjárműparkjának a fogyasztását vizsgálják és csökkentsék. általa. A műszer működésének alapja, hogy a gépjármű motorkomputeréből adatokat nyernek ki és mentenek le a gázpedálállást, a sebességi fokozatokat, a gyorsulást és fordulatszámot, valamint a fogyasztást figyelve. Kiszámolja ezek átlagát és a hozzá kapcsolható szén-dioxid kibocsátás mértékét is, így kapva komplett képet a gépjármű működéséről.
A tesztelés kezdetekor teljesen kifogyasztották a tank tartalmát és az öt különböző társaság benzinkútján vásároltak öt-öt liter 95-ös benzint. Azonos körülményeket teremtve, olyan helyszínt kerestek, ahol se a forgalom, se más külső körülmény nem befolyásolhatja az autó teljesítményét és így a kapott eredményt. Így esett a választás az M0-s autópálya új szakaszára, amin a távolságot oda és vissza tette meg a tesztautó. Az időjárás és a forgalom nem módosította a körülményeket egyszer sem, így reális képet kapott az origo. Az átlagsebesség ugyanaz volt minden alkalommal, viszont a fogyasztás változott.
A legjobb eredményt a Lukoil érte el, azaz 7,03liter/100 km lett a kapott eredmény. Ez után következett 7,09 liter/100 km-es eredménnyel az OMV, a harmadik pedig az Agip lett 7,11liter/100 km-rel. Őket követte a Shell üzemanyag 7,28 liter/100 km-es értékkel, majd pedig a Mol következett 7,35 liter/100km-es fogyasztással. Az első és az utolsó eredmény közötti különbség majdnem 5%, ami 3 tized literes üzemanyag különbséget jelent, ami 1000 km-re levetítve 1216 forint különbözetet jelenthet.
Megkeresve a tesztelt üzemanyag forgalmazó vállalatokat, fel lett téve a kérdés, hogy honnan szerzik be az üzemanyagot, illetve milyen adalékanyagokkal dúsítják a benzint. Mindösszesen a Mol, az OMV és a Shell válaszolt, miszerint a Mol a százhalombattai finomítójából származik a kútjaink kapható benzin nagy része, az OMV benzinek nagy többsége pedig a vállalat saját schwechati finomítójából kerül a kútjaihoz. Shellnek magyarországi finomító híján az általa forgalmazott üzemanyag több forrásból is származik. Mind a három nagyvállalat egyedileg dúsítja adalékanyagokkal a benzinjét, sőt nagy a hangsúly a minőségellenőrzésen is. Ezen információk mellett köztudott, hogy számos környező országból is importál hazánk üzemanyagot, mint például Csehország, Ausztria és Románia, melyek minősége ugyanúgy megfelel az összes szabványnak.
Tehát a teszteredmény megszületett, de ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy minden külső tényező, mint mondjuk a változó szélirány, a más gépjárművek által létrehozott szélárnyék vagy épp a hőmérséklet is mind, mind hatással van az autó teljesítményére és fogyasztására, így ebből a tesztből sem vonható le messze menő következtetés.