Előző cikkünket a Robert Anderson által megalkotott elektromos autó prototípusának megemlítésével zártuk, folytassuk hát innen a történetet.
A skót úriembert követően, a korai időszakban volt még egy olyan személy, akit nem szabad kihagynunk, mégpedig Thomas Davenport. Ez a neves feltaláló egy saját maga által fejlesztett egyenáramú motort épített járművébe, mellyel elsőként alkotta meg az elektromos autók prototípusát az Egyesült Államokban. Sajnos halála előtt az életnagyságú prototípus már nem készült el, de életében megalkotta annak a modelljét, mely egy körpályán mozgott és egy fém sín segítségével jutott áramhoz. Érdekes, hogy Davenport civilként kovács volt.
Az első időszak tehát valamikor a 1851 és 1900 közé tehető. Ebben az időszakban kerülnek piacra az első elektromos járművek, melyek már ebben a korai szakaszban nagyon pozitív visszajelzéseket kapnak.
Egészen 1888-ig a háromkerekű járművekre korlátozódott az elektromos autók világa, amikor is egy német mérnök, Andreas Flocken bemutatta az első négykerekű változatot.
Ezt követően kevesebb, mint egy évtizedet kellet várni, hogy 1897-ben munkába álljanak az első elektromos hajtású haszongépjárművek. Ezek az úttörők pedig nem voltak mások, mint New York City taxijainak elektromos változatai. A taxikat a Pope Manufacturing készítette, mely ezt követően Amerika első nagyüzemként működő elektromos autó gyártó vállalatává vált. A Pope Manufacturing vállalatot Albert August Pope alapította Bostonban. Az 1877-ben megalapított cég 1899-ig eljutott oda, hogy már évi ötszáz darab autót gyártottak, mégis 1907-ben sok küszködést követően csődbe mentek, mely után nem sokkal a tulajdonos is elhunyt.