Bár az eltelt időszak alatt az elektromos autók nem voltak túl sikeresek, szerencsére a fejlesztések továbbra is folytak. Ennek egyik fő oka az egyre élesebb, az űrtechnikával foglalkozó versengés volt, mivel a holdon mozgó járművek számára nem volt más megoldás, mint az elektromos hajtás.
Szerencsére nem csak a kutatások folytak, de ezek eredményre is vezettek. Az egyik látványos eredmény pedig nem volt más, mint a Lunar rover, azaz egy ember által vezetett jármű, mely a hold felszínén mozgott. Ebből mindjárt három is feljutott a Holdra, amik még a mai napig is ott vannak.
A következő komoly tényező, mely előre vitte a közúti elektromos járművek fejlesztését az 1970-ben bekövetkezett olajválság volt. Többek között a PREDIT program is ennek következtében lépett életbe Franciaországban, melynek feladata az elektromos járművekhez kapcsolódó kutatási munkálatok felgyorsítása volt és egészen 2006-ig működött, szakaszokra bontott rendben. Az egyik, ehhez a programhoz köthető projekt pedig nem más, mit a TGV, azaz a francia szupervasút.
A valódi áttörés, mások szerint káosz, pedig az 1990-es években következett be, amikor is rövid időn belül több autómárka is bejelentette a környezetkímélő járműveit, melyek teljesen elektromos hajtást, vagy hibrid hajtást kaptak. Ilyenek voltak például a General Motors EV1 (1996), vagy a Toyota Prius (1997), melyből az első évben 18 000 darabot értékesítettek.