Nagyon nagy dolognak számított, hogy az akkori idő legfontosabb médiája, a városi napilap úgy írt a Patent- Motorvagen-ről, hogy a megfelelő sebesség elérésével, a jövőben ez lehet a turisták és üzletemberek legolcsóbb és legelterjedtebb szállítójárműve. Illetve kiemelte, hogy nagy jövőt jósol a járműnek.
A helyi hatóságok, a rendőrség, már nem volt ennyire elnéző a találmánnyal szemben, e miatt a járművet csak Mannheim városán belül volt szabad használnia, annak elhagyását nem engedélyezték. Természetesen a rendőrségen kívül is voltak, akik kritizálták, mégis, legfőképp felesége támogatásából erőt merítve, lelkesedése megmaradt.
Benz tudta nélkül, egy már javított kiadású változattal, feleségének, Bertha asszonynak fiai, a tizenöt esztendős Eugen és a nála egy évvel fiatalabb öccse, Richard, 1888 augusztusában megteszik az autók történelmében az első távolsági utat. Ennek hossza 180 km!
Miután teljesen épen, bár kissé koszosan hazaérnek, bebizonyosodik a világ számára, hogy a gépkocsiknak igen is komoly jövője lehet! A fiúk tapasztalatainak és a jármű állapotának segítségével Benz újult lelkesedéssel veti bele magát a fejlesztésekbe, az eredmény pedig egy négykerekű tengelykormányzású gépkocsi megszületése lett.