Még mielőtt leáldozóba fordult volna a korai elektromos autók csillaga, előbb el kellett jussanak a csúcsra.
Az első amerikai elnök, aki valaha járművet vásárolt magának, William Taft volt, és ráadásul elektromos autóba fektette bizalmát. Ez az autó pedig nem volt más, mint egy Baker Electric, mely történetesen Thomas Edisonnak is az első választása volt. Ennek az elektromos autónak gyártója az 1906-os évben 800 autót szerelt össze, melynek köszönhetően a legnagyobb autógyár volt ebben az időszakban.
A csúcs és ezzel a hanyatlás kezdete 1912-ben jött el, amikor is mintegy harmincezer elektromos autó szelte az utakat, ezzel elérve az addigi legnagyobb darabszámot. Viszont ezzel egy időben feltaláltak az elektromos önindítót, mellyel az addigi kézi indítású, robbanómotoros járművek sokkal kényelmesebben használhatóvá váltak. Ennek hatására népszerűségük rohamosan emelkedni kezdett.
A kényelmes használatnak, olcsó üzemanyagnak köszönhetően a belső égésű, robbanómotoros gépjárművek gyorsan kezdtek elterjedni, aminek következtében 1930-ra az elektromos autók szinte teljesen eltűntek a forgalomból. Néhány, kisvállalkozás helyi próbálkozásától eltekintve, egészen az 1960-as évekig ez a helyzet szinte nem is változott semmit.