Perzselő nyári napon egyszerűen elképzelhetetlen emberek számára, hogy autó légkondicionáló nélkül vezessenek. Manapság szinte minden jármű nélkülözhetetlen tartozéka.
Ki gyártott először légkondicionált autót?
A luxus New York-i Packard gyártó fejlesztette ki az első működőképes és praktikus váltóáramú rendszert gépjárművekhez 1939-ben.Nem tartozékként építették be az autóba, opcionális kiegészítőként kínálták, a Bishop és a Babcock Co. nevű vállalat telepítette utólagosan az autóba.
Sajnos a magas ár miatt a Packard „időjárási kondicionálója” nem ért el kereskedelmi sikert. Ezenkívül a gépnek mechanikai problémái is voltak, gyakori szervizelést igényelt, ezért a társaság1941-ben abbahagyta a gyártását.
A második világháború után az utólagos AC rendszer rendkívül népszerűvé vált. Számos független gyártó vállalta az utólagos autó légkondicionáló beszerelését minden járműmárkába. Ezek az egységek azonban még mindig nagyon költségesek voltak.
Az autós légkondicionáló rendszerek még nagyobb népszerűséget szereztek a következő évtizedben. Számos nagy gépjárműgyártó, köztük a General Motors kapott észbe hogy megszerezze az üzletet a független gyártóktól. Extra opcióként kínálták az autó légkondicionálást.
A General Motors 1953-ban szinte minden modelljében tartozékként szerelte be az autó légkondicionálót, a Nash és a Pontiac pedig a következő évben követte a tendenciát. Az elkövetkező néhány évben számos más gyártó követte a példájukat.
1964-ben először a Cadillac hozott létre olyan autó légkondicionálót, amellyel már beállítható volt az autóba a kívánt hőmérséklet.
Több mint 40 évbe telt, amíg az elengedhetetlen része lett autók légkondicionálása.