Az előző cikkeket folytatva, a következő fontos évszám 1899. Ez ugyanis az az év, amikorra kijelenthetjük, hogy az elektromos autók teljesítményére sem lehetett többé panasz.
Ebben az évben a francia gyártású „La Jamais Contente” elérte, sőt, meg is haladta az elképesztő 100 kilométer per órás sebességet. Ennek a járműnek a karosszériája egy torpedóra emlékeztetett, alapanyagául könnyű fémötvözet szolgált és két, egyenként 25 Kilowattos villanymotorral hajtották. A mért 105 kilométer per órát 1899 Május 1-jén érte el Párizstól nem messze, de aerodinamikailag jobban megtervezik, valószínűleg a motorok nagyobb sebességre is képesek lettek volna.
A 19. század elejére az Egyesült Államok autóiparának, a közúti járművek piacán, mintegy 28 százalékot tettek ki az elektromos autók, ami ma még csak álom az autógyárak számára. Tény, hogy ekkor még igen alacsony volt az éves szinten gyártott járművek száma.
A visszaesés kezdetét 1908-ra tehetjük, amikor is a Ford bemutatta a benzinmotor hajtotta T-modellt. Ez, az első sorozatgyártású autó szinte teljesen kiszorította a piacról az elektromos autókat, mint ellenfeleket. 1927-ig, ameddig a modellt gyártották, mintegy 15 millió darab gördült le a gyártósorokról. Olyan is előfordult, hogy 9-10 ezer példányt szereltek össze egyetlen nap alatt. Itt megemlíteném, hogy a T-modell nevéhez két magyar autókonstruktőr is kötődik, Galamb József és Farkas Jenő.