Ha tél, akkor téli, ha nyár, akkor nyári abroncs
Vagy mégsem? Az alapvető különbségeket tudjuk, miszerint a téli gumi sűrűbben és mélyebben bordázott, hogy jobban tapadjon, kevésbé csússzon, és nemcsak mintázata, de anyagösszetétele is a zord körülményekhez mérten tesztelt. A méretekben sincs különbség, hiszen mind a téli, mind a nyári gumi méretét maga a felni mérete határozza meg. A szélessége (pl. 195 vagy épp 175) és a gumi oldalfalának magassága % arányban mérve, melyet a perjel utáni szám jelez a gumiméretben (195/70).
Érdekesség lehet azonban, hogy egy téli gumi minimum 25%-kal több lamellát tartalmaz, mint egy átlagos nyári típus, és a gumi anyaga is más adalékokat hordoz. Az abroncs gyártók az általuk tesztelt, fejlesztett és használt pontos összetételek titkát természetesen nem fogják fölfedni, ám a téli gumikon rendszerint feltüntetik a ’+Silica’ feliratot, ami szintén egyfajta adalékanyag, arra szolgál, hogy az abroncs ne keményedjen be a mínuszokban sem.
Hőmérséklet tekintetében +7 fok a vízválasztó, ez alatt ugyanis a keményebb, simább felületű nyári gumi rideggé válik, csúszkál és bizonytalanabbul viselkedik az úton. Az innováció kényelmi, egyszerűsítési szempontjai a gumigyártás területét sem kerülték el, és megjelent a piacon a 4 évszakos gumi abroncs. Ez a korántsem új keletű típus köztes tulajdonságokkal rendelkezik, alap elgondolása az volt, hogy költséghatékony, idő- és helytakarékos legyen, hiszen az autó az év bármely szakában ugyanazokkal a gumikkal fut. A 21. század meglehetősen szélsőséges időjárása, a sebesség és az utak minősége azonban külön téli, külön nyári gumik használatát kívánja meg inkább. Vannak persze érvek és ellenérvek, ezekről majd legközelebb.