A technológia megváltoztatta életünk minden aspektusát: otthonainkat , munkánkat és vezetési módunkat is.
Bár az új gépjármű-technológiák minden autóvezetőt érintenek, nem mindig világos, hogy ezek a változások hogyan és miért hatnak ránk.
Húsz vagy 30 évvel ezelőtt egy autó, nagyjából motorból, lendkerékből és 4 kerékből állt.
Az évek során az egyik legnagyobb változás az elsődlegesen mechanikus autókról a sok elektronikus alkatrésszel rendelkező járművekre való áttérés volt.
Számos modern alkatrész - ajtók, ablakok, tükrök - elektronikus és egy komplex rendszer részét képezi, amely közvetlenül kapcsolódik a fedélzeti számítógéphez.
Autó fekete doboza?
A fedélzeti számítógép úgy működik, mint egy repülőgép fekete doboza. Ma egy autószerelő csatlakoztathatja laptopját közvetlenül az autóhoz, és az olyan, mintha a járművel beszélgetne.
Az autószerelő megkérdezheti az autótól, hogy, mi a probléma.
És a rejtett technológiák
A tolatókamerák és a bluetooth nyilvánvaló. De gyakran kevésbé vagyunk tisztában más technológiákkal, például a motor vezérlőegységével vagy a fedélzeti számítógéppel, amely számos érzékelőhöz és a jármű alkatrészéhez csatlakozik.
Tehát hogyan befolyásolják ezek a technológiák a javítást és a karbantartást?
A költség!
A pótalkatrészek ma már jóval drágábbak, mint az alapvető társaik, még az után gyártott alkatrészek a legegyszerűbb modellekhez is drágábbak.
Végül a javítás és karbantartás drágább lehet, ha autószerelőre van szükség.
Technológia: jó vagy rossz?
A változás elkerülhetetlen, de jó? Igen… és nem!
Az autók technológiája segíthet, sőt biztonságosabbá teheti az autóvezetést, de emelheti az autók költségeit, valamint a gondozáshoz szükséges autószerelő szakemberek költségeit is.
És bár hálásaknak kell lennünk néhány biztonsági kiegészítésért, szakértők arra is figyelmeztetnek minket, hogy ne támaszkodjunk túlságosan olyan eszközökre, mint a biztonsági kamerák, a vakfolt-érzékelők és egyéb technológiák.