Valóban, elsőre kicsit drágának tűnhet és gyakran nem is tud elvinni egyetlen töltéssel olyan messzire, mint egy robbanómotoros változat, mégis, talán ma már valóban van létjogosultsága az utakon egy elektromos autónak is.
Még nem vagyunk nagyon sokan, akik a gyakorlatban is kipróbálhattak valamilyen típusú elektromos járművet, de egy biztos. Az, aki megtehette, az azonnal tudna legalább tíz olyan érvet, ami ezek mellett a környezetkímélő eszközök mellett szólnak.
Az első, talán nem meglepő, a pénztárcánkkal kapcsolatos. Ha lebontjuk egy elektromos autó költségeit és átváltjuk azokat a robbanómotorosaknál megszokottakra, akkor azt látjuk, hogy az így kapott összeg, 100 kilométerenként 2 liter benzin árának felel meg. Ez pedig 15-20 000 kilométeres évi futásteljesítménynél nagyon komoly összeg megtakarítását jelenti.
Ma már nem igaz, hogy nehéz tölteni. Egyrészt sokat javult az elektromos járművek töltések sebessége, másrészt, már ma is gyakran találkozhatunk töltőállomásokkal, ahol ráadásul ingyen „tankolhatunk”. Ez pedig csak javulni fog, erre ígéretet tett az állam.
Ráadásul, a mellett, hogy otthon is és országszerte tölthetjük, az elektromos áram ára nincs közvetlen kapcsolatban az import energiahordozók árával, mint például az olajéval. Tehát nem kell attól tartani, hogy folyamatosan emelkedni fog, mint a benzin, vagy gázolaj.