Újabb hírek kaptak szárnyra a Jedlik Ányos terv részleteiről, amely meghatározza hazánkban az elektromobilitás elterjedésének szabályait, illetve a hozzá kapcsolód támogatási keretet. A terv céljai között szerepel a környezet és egészségvédelem, a nyersanyagok és a nem megújuló energiaforrások felhasználásának mérséklése.
Az új hírek szerint az Európai Unió támogatni szeretné az elektromos autók gyártását és forgalomba hozatalát, sőt, segíteni szeretnének az országos töltőhálózat kiépítésében is. Mindemellett, az adózási és jogi feltételeket módosítani szeretnék annak érdekében, hogy minél többen szavazzanak bizalmat az elektromos autóknak és egyre több család válassza kedvenc négykerekűjének, ha régi autóját le szeretné cserélni. Azt is megtudtuk a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárától, hogy Glattfelder Bélától, hogy az új elektromos töltőállomások országos úthálózat és számos közintézmény menti kiépítését uniós támogatásokból, illetve a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó profit összegéből finanszíroznák. Sőt, az is ötletként felmerült, hogy minden intézménynek, például üzletközpontoknak, akiknek bevétele származik abból, hogy a vásárlók gépjárművel érkeznek hozzájuk, kötelezővé kellene tenni saját elektromos töltőállomás építését, evvel is segítve az elektromos autózás elterjedését.
Mindezek mellett, bevezetnék a zöld rendszámtáblák használatát, és számos kedvezményben részesülnének az elektromos autók sofőrjei, mint például engedélyeznék a busz sáv használatát a számukra, a töltőállomásokon ingyen parkolhatnának és adókedvezményekben is részesülnének. De a Jedlik Ányos terv azt is tartalmazza, hogy nem csak magánszemélyek számára értékesítenének környezetvédő autókat, hanem a tömegközlekedést is megreformálnák, és a taxi társaságokat, valamint az autóbérléssel foglalkozó vállalatokat is bevonnák a projektbe, hogy át fogóan tudjon érvényesülni az öko tudatosság.
És most lássuk, hogy miről szólnak az eddigi tervek, megbeszélések és egyeztetések?
Életbe lépett 2013. januárjától kezdődően az európai uniós direktíva, mely magába foglalja, hogy 2020-ig bezárólag, hatvannyolc ezer töltőállomást kell kiépíteni Magyarország egész területén, melyből hétezernek nyilvánosan elérhetőnek kell lennie. És hogy lássuk, a tervezetet komolyan is veszik, az idei évben, először, megrendezett Magyar Elektromobilitás Napján a XII. kerület polgármestere, Pokorni Zoltán vette át Budapest első elektromos autóját egy Nissan Leaffel formájában, mely most már városüzemeltetési célokat szolgál.